26 gru 2008

Christmas time.

W tym roku Święta u mnie w domu wyglądały trochę inaczej niż zawsze.
Po raz pierwszy byliśmy sami, we czwórkę. Pod choinką nie było prezentów, a na stole nie znalazło się za wiele z tradycyjnych potraw. W tym roku to ja układałam menu i byłam szefem kuchni;).
Potrzebowaliśmy przerwy od tradycyjnych wigilijnych dań, czegoś 'lżejszego' i czegoś, co naprawdę zjemy ze smakiem, a nie "z przymusu". Większość wigilijnych dań i tak miałam okazję spróbować, bo zawsze w święta, wymieniamy się z moim chłopakiem jedzeniem z naszych domów.
Przy okazji nie miałam też wyrzutów sumienia, że zjadam karpia, który przed znalezieniem się na moim talerzu przeszedł piekło.
Chciałam, żeby były to dania z różnych kuchni świata takie, które lubimy lub zupełnie nowe, ale też niewymagające dużego nakładu pracy. Na szczęście wszystko wszystkim smakowało, a ja zebrałam pochwały;).
Zdjęcia niektórych potraw umieściłam poniżej.
Jak będzie wyglądało Boże Narodzenie za rok? Tego nie wiem;).

IMG_4774a
Prezent dla koleżanki: upiekłam cupcakes, muffiny i ciasteczka:)
IMG_4793aKolacja wigilijna
IMG_4788a
IMG_4783a
Focaccia i sałatki
IMG_4777a
Quesadillas z kozim serem i szpinakiem
IMG_4801a
Tartaletki
IMG_4779a
Guacamole i hummus
IMG_4776a
Tarta z mozarellą, łososiem i pomidorami
IMG_4800a
Zapiekane krewetki
IMG_4789a
Eghm ;P
IMG_4811a
IMG_4806a
Po Wigilii...
IMG_4828a
Mama i moja kotka;)
IMG_4839a
W pierwszy dzień Świąt przyjechała moja ciocia.
IMG_4835a
Ciocia nie byłaby sobą gdyby nie przywiozła worka prezentów;P.
IMG_4813a
 IMG_4838a
IMG_4814a
Ciasto marchewkowe wyszło pysznie.
IMG_4846a
IMG_4808a
IMG_4851a

36 komentarzy:

  1. Przecudowna wigilia. Nietradycyjna , oryginalna.

    OdpowiedzUsuń
  2. those images are so beautiful, i'm sure you had a wonderful christmas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jej. ale wyżera!!!! :)) mniam! piękne miałs święta:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Klimatowo to wyglada i te potrawy...mmmmmm...

    OdpowiedzUsuń
  5. słuchaj, koniecznie musisz podac przepisy chociaż na część z tych potraw, normalnie ślinka mi cieknie jak na to patrzę. Przepychota ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam mniam...! miłego poświętach... :0)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo oryginalna wigilia.
    U Ciebie takie śliczne potrawy i wspaniały klimat świąt. Tylko pozazdrościć. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóż... Widać, że smaczna wigilia! Znaczną część potraw sama chętnie widziała bym na moim stole wigilijnym, niestety to nie możliwe- moja rodzina jest strasznie tradycyjna i obrażają się już za moje niepróbowanie ryb.
    Ale przynajmniej odbiłam to sobie w pierwsze święto. ;) A na ciasto marchewkowe też się szykuje!
    Poza tym masz świetny wystrój domu! Strasznie podoba mi się kominek!

    OdpowiedzUsuń
  9. łał... wyglada super.

    dzielisz sie przepisami? :] bo quesadillas i tarte to bym sprobowal zrobic.
    ciasto marchewkowe moze mniej, ale tez ciekawa pozycja.

    TIA.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kilka linków z przepisami wsadziłam teraz pod niektóre potrawy;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne zdjęcia! Potrawy wspaniałe! Mniam mniam ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ula, ja bede robic te pysznosci i w razie watpliwosci mi pomożesz. To rozkaz :D

    OdpowiedzUsuń
  13. szczęka mi opadła i leży na ziemi!!!! ale potrawy!
    ja też lubię gotować,wieloma potrawami się chwalę,,ale to co ty zrobiłaś to szok! pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  14. dzieki Ula.

    jak skoncza sie zapasy zarcia ze swiat to sie pobawie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oh, your house looks so cozy and Christmassy! And all that lovely food - yum! I'm sure you had a great time :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cupcakes and other lovely food!=D

    OdpowiedzUsuń
  17. O nie! Tak bez pierogow? :P Masz piekny dom to pewne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo oryginalne potrawy na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Swieta w spokoju z najblizsza rodzina, cos wspanialego. U mnie juz od 4 lat wigilie spedzamy w najblizszym gronie, ktore niestety az tak male nie jest. Rodzice 3 siostry oraz babcia i ciocia ktore mieszkaja z nami. Co do potraw, to ja niestety nie lubie nic z dan wigilijnych poza barszczem z uszkami, tak wiec wigilia jest dla mnie po prostu nudna. Siedzenie przy stole z osobami ktorych dosc mam juz na codzien plus jedzenie ktorego nie lubie. Niestety nie sadze by dali sie u mnie namowic na takie nietypowe jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  20. piękne zdjęcia święta z pomysłem a to jest najważniejsze...u mnie niestety było mało świątecznie no i przede wszystkim mało rodzinnie ciągle czekam na moje wymarzone święta mam nadzieje że jak będę już"na swoim" to uda mi się zrobić takie święta jak z bajki:)
    zgłoszę się wtedy do ciebie po przepisy:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ula..uwielbiam Ciebie, Twój styl życia i bycia...jesteś niesamowita. Na widok każdego zdjęcia wytrzeszczałam oczy z zachwytu...matko jaki boski klimat na tych fotkach i dania przepyszne....a najbardziej zachwyciły mnie sałatki, ciasteczka i ciasto marchewkowe:-) Twoja mama musi być bardzo z Ciebie dumna:-) A my w pierwszy dzień Świąt wybraliśmy się na kolację japońską i było bardzo nietypowo bo niby jedzenie japońskie, a małe azjatyckie dzieci w ubraniach aniołków śpiewały piosenki świąteczne...:-)
    Lia/Coco123

    OdpowiedzUsuń
  22. jacie jakie pyszności, masz talent kulinarny, chciałabym umieć tak gotować

    OdpowiedzUsuń
  23. Your food looks delicious. I wish I could try some. :) Thank you for the comment. Do you have a dog too? :) MERRY CHRISTMAS! x

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto marchewkowe? Norweski przysmak!!! :)

    Twoja wigilia prezentuje sie przepieknie... zazdroszcze ! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. The food looks insanely delicious! Dayuummm I'M HUNGRY! haha.

    x x x

    OdpowiedzUsuń
  26. looks like you had a wonderful Christmas! Loove Polish food, pity I don't eat it much even if I live here... love your dessert time photos! the tea and the cakes... yummm

    OdpowiedzUsuń
  27. Och, dzięki Ci, że nie trzymasz przepisów w tajemnicy;-) Liczę jeszcze na przepis marchewkowy. Mam przez sobą teraz rodzinną uroczystość i chciałabym zaprezentować coś nowego:)
    Twoje dania wyglądają jak z żurnala:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. oryginalny pomysł na wigilię, muszę przyznać. sama chętnie spróbowałabym części tych potraw (a zwłaszcza guacamole) chociaż nie wiem czy zdecydowałabym się na przyrządzenie ich w ramach świątecznej kolacji. w tym wypadku tradycjonalistka ze mnie, poza tym ubóstwiam większość wigilijnych specjałów. a karpia nie jadam tak czy tak ;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. W środku oczywiście był bon zakupowy do H&M ;-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie, ale coś, za co mogłabym zrobić zakupy w H&M czy jakimkolwiek innym sklepie;))))

    OdpowiedzUsuń
  31. Ehhh az dech mi zaparło, zdjecia, sa przesliczne, maja taki cudowny klimat. No i podziwiam talent kucharski!!!! jak dla mnie rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piekne Foty :D

    camille

    OdpowiedzUsuń
  33. Robisz przepiękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  34. wow, jestem pod wrazeniem...potrawy wyglądają pysznie a przystrojony dom bardzo nastrojowo.
    dobrze mieć taką Ciocię, co...:)

    OdpowiedzUsuń