13 paź 2013

Hannover & Berlin.


Untitled
Po dwóch dniach w Hamburgu przyszła kolej na Hannover. Miasto niekoniecznie wpasowało się w temat naszego programu "YouthHotspots", ale byliśmy zmęczeni intensywnym pobytem w Hamburgu, więc niedziela była w sam raz na zregenerowanie sił.
Velotaxi zawiozły nas do ogrodów Herrenhausen.
Untitled Untitled Untitled Untitled Popołudniu zaliczyliśmy festyn, który imitował Oktoberfest, chociaż bardziej przypominał mi amerykański festyn w Berlinie, na który zabierała mnie ciocia, kiedy byłam mała.Untitled Prost!Untitled Prażone orzechy macadamia i migdały.Untitled Untitled Najlepszym cześcią wizyty w Hannoverze była kolacja. Restauracja znajdowała się na dachu jednego z budynków w centrum miasta.Untitled Na przystawkę wybrałam carpaccio z łososia z ośmiornicą, roszponką i orzeszkami piniowymi. Rozpłynęłam się, to mógłby być mój tort urodzinowy.
Untitled
Untitled Pappardelle z krewetkami, suszonymi pomidorami, pesto, rukolą i żurawiną. Untitled Na koniec zamówiłyśmy z Bzu zestaw deserów dla dwóch osób. Myślałyśmy, że będą to małe porcje kilku różnych, aż postawiono przed nami TO. Pistacjowe tiramisu, mus czekoladowy z malinami i creme brulee z trawą cytrynową. Przegięcie. Zasypiając na brzuchu czułam się jakbym leżała na piłce.Untitled W poniedziałek rano pojechaliśmy pociągiem do Berlina. Po zostawieniu rzeczy w hostelu, przewodnik zabrał nas na Prenzlauer Berg. Na zdjęciu jedna z niewielu starych kamienic, dzisiaj wszystkie są odnowione, a dzielnica pełna jest młodych rodzin o wyższym statusie ekonomicznym.
Untitled Lunch w burgerbarze Kreuzburger.Untitled W menu burgery (w dwóch rozmiarach do wyboru) z wołowiną (również eko), kurczakiem i dobrze zapowiadające się opcje wegetariańskie . Zamówiłam cheesburgera z wołowiną eko i haloumi. Burger był bardzo w porządku, ale hitem okazały się nugetsy brokułowo-serowe, pozamiatały wszystkie możliwe fryty. Wróciłabym tam tylko dla nich.Untitled Untitled Fragment muru berlińskiego przy Bernauer Strasse. Najlepsze miejsce do przekonania się czym groziło zbliżenie się do muru od strony wschodniej.Untitled Untitled
Holocaust Memorial w centrum miasta.Untitled Jakoś zawsze zapomniałam o tym będąc w Berlinie i dopiero tym razem przekonałam się gdzie znajdował się Führerbunker, bunkier, w którym Hitler spędził ostatnie tygodnie swojego życia i popełnił samobójstwo. Dzisiaj na tę powierzchnię zajmuje parking mieszkańców okolicznych bloków. Ciekawie byłoby tam mieszkacć, albo parkować samochód nad sypialnią Hitlera.
Untitled
Wieczorem w podziemiach klubu/restauracji White Trash Fast Food spotkaliśmy się z przedstawicielem organizacji zajmującej się wspieraniem muzycznej sceny Berlina i lokalnych artystów. Było bardzo ciekawie i postaram się jeszcze wrócić do tego tematu na blogu. Untitled White Trash Fast Food w Mitte to dość zwariowane miejsce. Trochę irlandzki pub, ale wiszą tam chińskie ornamenty, menu restauracji jest amerykańskie i jeszcze w piwnicy znajduje się salon tatuażu.Untitled Wygląd karty dań sugerował, że na pewno znajdę na niej niejedną potrawę, która pojawiłaby się w amerykańskim dinerze. Zamówiliśmy nachos na przystawkę i otrzymaliśmy porcję na cztery osoby, więc wielkość dań też była jak w USA.
Wybierając grillowaną ośmiornicę w przyprawach Cajun nie miałam zbyt dużych oczekiwań, bo nie spodziewałam się po tym lokalu wybitnego jedzenia, ale ośmiornica była naprawdę świetna.Untitled WTFF to również codzienne koncerty. Lokal jest natomiast tak duży, że można usiąść w zupełnie innej części i odciąć się od głośnej muzyki.Untitled Po nasłuchaniu się o berlińskim życiu nocnym powinniśmy przejść do praktyki, ale to był poniedziałek, najgorszy możliwy dzień na nocne wyjście. Mimo wszystko razem z Bzu i Leah pojechałyśmy pospacerować po Kreuzbergu i zabrałyśmy Leah na pistacjową baklavę, o której wspominałam w jednym z postów z Berlina.
Untitled
Ostatni dzień rozpoczęliśmy od Fridrichshain i RAW Tempel, przestrzeni miejskiej poświęconej graffiti. Wielokrotnie widziałam to miejsce idąc mostem przy Warschauer Strasse, ale jakoś nigdy nie zeszłam na dół.
Untitled Mural z prawej strony był częścią kampanii Levi'sa,"Go Forth". Powstanie tego, jak i kryjącego się za rogiem murala możecie zobaczyć na początku i końcówce podrzuconego filmiku. Untitled
Untitled Bunkier z prawej służy za ścianę do wspinaczki. Untitled  Później wybraliśmy się jeszcze zobaczyć East Side Gallery i przeszliśmy po Kreuzbergu, ale tam używałam już tylko analoga i iPhona do zdjęć.
Popołudniu pożegnaliśmy się i na tym zakończyła się wycieczka.
Jeszcze raz dziękuję Niemieckiej Centrali Turystyki za zaproszenie!

13 komentarzy:

  1. Ula gdzie polecasz zatrzymac sie w Berlinie?? Mam na mysli hotel/hostel. Znasz jakies ciekawe miejsca na nocleg? Ja wybieram sie do Berlina na przełomie listopada i robie mały research a tu jak znalazł- Twoj post;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam Plus Hostel przy Warschauer Platz. Tuż obok metra, standard w porządku i przepyszne śniadania.

      Usuń
    2. Na dobrą sprawę nie polecam nigdzie, bo ostatnio zatrzymałam się po raz pierwszy w hostelu w Berlinie (zawsze mieszkam u cioci) i chociaż sam hostel był w porządku, to lokalizacja nie była idealna i poleciłabym Ci się rozejrzeć za hostelami w dzielnicach Mitte, Kreuzberg, Prenzlauer Berg, Fridrichshain. Możesz do tego użyć hostelbookers.com, dobra strona i zwróć uwagę na opinię/oceny ludzi.
      Miło ze strony osoby wyżej, że poleciła coś od siebie:).

      Usuń
    3. ja do Berlina jeżdżę regularnie na weekendy i zawsze zatrzymuje się u kogoś za pośrednictwem airbnb.com, właściciwie dokądkolwiek nie jadę to wynajmuję pokój u kogoś przez airbnb i jeszcze nigdy się nie zawiodłam. możesz na zdjęciach dokładnie zobaczyć jak wygląda mieszkanie, pogadać z lokatorami, nikt Ci nie przeszkadza, a i śniadanie często w cenie. poza tym poznajesz ludzi z danego kraju, którzy zawsze polecają miejsca nieturystyczne warte zobaczenia, dobre knajpy, itp. to jest mój ulubiony sposób podróży

      Paulina

      Usuń
  2. widze, ze bylysmy w tym samym czasie w kilku tych samych miejscach ! Szkoda, ze nie udalo nam sie spotkac

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie państwo polecasz zwiedzic komuś, kto ma przy sobie 1500 zł? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm to zależy od promocji lotnicznych, bo niedawno to nawet Filipiny widziałam za 1000zł z Europy;). Pytanie trudne, bo zależy od tego, co Cię interesuje, kiedy miałaby się odbyć podróż. Jeżeli jesienią/zimą, to może Maroko, Portugalia, Madera? Z taką sumą nie musiałaby to być bardzo oszczędna podróż, ale zależy od jej trwania i kosztów transportu.

      Usuń
  4. Jejku, Twoje posty powodują, że jeszcze bardziej chcę tam pojechać!!! Ale to dobrze, Berlin nie jest przecież wcale tak daleko, nawet z mojego Rzeszowa :) Dziękuję zatem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś śliczna!!!! Dużo ładniejsza od tej swojej koleżanki. Wstawiaj więcej swoich zdjęć, a nie jej to blog będzie piękniejszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak tam studia? :D skończyłaś? :D chciałabym się zapytać czy trudno jest się dostać na studia za granicą? i czy jest to "drogi interes"?

    OdpowiedzUsuń
  7. dobrze, że się nie odchudzam..bo pewnie całą dietę właśnie szlag by trafił

    OdpowiedzUsuń
  8. W Berlinie była, ale zdecydowanie za krótko. Niewiele zobaczyłam, ale koniecznie będę musiała powtórzyć taki wypad, bo bardzo mi siępodobało

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę Ci powiedzieć, że Twoje posty z Niemiec naprawdę zachęciły mnie od zapoznania lepiej się z tym krajem. Już planujemy z mężem jakiś wyjazd w tamte strony wiosną!
    Dzięki Ula :)

    OdpowiedzUsuń