14 lip 2009

Annie Leibovitz- A Photographer's Life, 1990-2005.

Gdybym mogła, wybrałabym się na tą wystawę po raz drugi, trzeci, czwarty, mogłabym chodzić na nią codziennie, aż do znudzenia. To najlepsza wystawa na jakiejkolwiek byłam. Po pierwsze fotograficzna, a te wystawy interesują mnie najbardziej, po drugie były to dzieła Annie Leibovitz, najbardziej podziwianej przeze mnie artystki w dziedzinie fotografii.
Poza jej pracami z lat 1990-2005, obejrzałam też półtora godzinny film dokumentalny „Life through a lens” przybliżający postać Leibovitz.
Image Hosted by ImageShack.us



The White Stripes, dla Vanity Fair.





To jedno ze zdjęć, które zapadło mi szczególnie w pamięć. To mama Annie. Uważała, że do zdjęć trzeba się uśmiechać. Annie drażniło to, że do rodzinnych zdjęć wszyscy specjalnie się ustawiali, przytulali, uśmiechali, niezależnie od tego jaka była sytuacja rodzinna czy stosunki między jej członkami. Pewnego razu udało się Leibovitz namówić matkę na zrobienie naturalnego portretu. Mama była oczywiście niezadowolona z efektu, ale Annie bardzo.


I've been to Annie Leibovitz's exhibition in Berlin some time ago. It was the best exhibition I've ever been to!

25 komentarzy:

  1. W tamtym roku w Paryżu miałam na nią iść, ale jakoś zabrakło czasu i teraz, po przeczytaniu Twojej "relacji" i oglądnięciu nielegalnych zdjęć, żałuję jeszcze bardziej ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. nie chcialo mi sie w styczniu czekac w national gallery;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. w końcu jest ten wpis!

    PS. bardzo lubie to zdjęcie DiKarpio z łabędziem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez bardzo lubie jej zdjecia, wiec zazdroszcze! Ostatnio tez czytalam o niej artykul a jakiegos starego Vogue'a i zdziwili mi ze do niedawna jej prywatne zycie bylo tak malo znane:)
    No i zgadzam sie z nia w kwesti usmiechania do zdjec;PP;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite zdjęcia... Rzeczywiście portret jej mamy robi wrażenie. A tak z innej beczki... 'Odnalazłam' ten blog całkiem niedawno, zaczęłam czytać go od początku i niesamowicie mnie wciągnęło :) Na Twoim profilu napisane jest, że masz 21 lat - i tu mam pytanie - studiujesz może? A jeśli tak to zdradzisz co? :)

    /Emeraldeyes

    OdpowiedzUsuń
  6. Emeraldeyes-> Studiowałam turystykę i rekreację na AWFie w Warszawie, nie podobało mi się i szybko zrezygnowałam. Później studiowałam filologię angielską, studia podobały mi się, ogólnie to póki nie musiałam się na coś nauczyć. Zdałam 3 na 4 egzaminy na pierwszej sesji, ale nie dostałam zaliczenia z jednych ćwiczeń a co za tym idzie, nie zostałam dopuszczona do ostatniego egzaminu i wyleciałam.
    Studia to mój życiowy koszmar. Wiem, że muszę je skończyć, ale cierpię na wstręt do nauki więc nie będzie łatwo, zwłaszcza, że w życiu nie wychodzi mi to, do czego jestem zmuszana.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ona jeest niezamowita. Już wygrzewa swoje miejsce w Historii Fotografii:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialna wystawa.
    Uwielbiam fotografie tej artystki. Moim zdaniem jest mistrzowska mimo iż niektórzy zarzucają jej zbytnią miłość do photoshopa.

    Co do studiów(niechaj przyczepi się osoba najmniej zorientowana w temacie , bo dopiero licealistka) jestem pewna ,że skończysz wymarzony kierunek.

    Turystykę i rekreację na warszawskim AWFie studiowała siostra mojej przyjaciółki.



    http://megwearsviolet.blogspot.com/



    pozdrawiam
    meg

    OdpowiedzUsuń
  9. meg-> problem w tym, że nie istnieje coś takiego jak "mój wymarzony kierunek", ale dzięki:).

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę,zazdroszczę tych podróży,tego zwiedzania,bo też jestem ciekawa życia,świata,a przede wszystkim ludzi i miejsc.
    Bo przepisy są po to,aby je łamać,coś o tym wiem;p
    Dziękuję za wskazówki co do reklamy,niestety,ale w dalszym ciągu się gubię w tym,ale z czasem może załapię ;-)) całuuuusssy
    /dominika

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. She is truly a wonderful photographer. I would love to go to her exhibition!

    <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna wystawa. Zazdroszczę!

    Gdzie można zobaczyć/sciągnąc ten dokument?


    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  14. mam pytanie, czy te wystawy są jeszcze do obejrzenia? albo czy wiesz skąd wziąść informacje o tego typu rzeczach w inernecie? bo właśnie wybieram się do Berlina i nie mam pojęcia jak to zorganizować

    OdpowiedzUsuń
  15. oglądałam ten dokument. chętnie na własne oczy obejrzałabym tę wystawę. na razie pozostaje mi się cieszyć Twoimi zdjęciami z niej z ukrycia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. fakt, jej fotografie są niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy-> nie wiem ale możliwe, że jest dostępny w necie i możesz go ściągnąć. Jeśli nie to może być w wypożyczalniach i jest też na allegro.

    Anonimowy-> Nie, wystawa już się zakończyła. Podam Ci kilka linków z informacjami na temat wydarzeń kulturalnych w Berlinie, może coś się przyda;):
    http://www.berlin.de/english/entertainment/
    http://www.visitberlin.de/index.en.php
    http://www.berlin.de/kultur-und-tickets/
    http://www.berlinfo.com/Freetime/Music-Clubs/events/index.htm
    http://www.visitberlin.de/kultur/index.en.php

    OdpowiedzUsuń
  18. A zastanawiałaś się nad studiowaniem dziennikarstwa? Świetnie opisujesz swoje podróże po świecie - aż chce się zobaczyć te wszystkie miejsca. :) Swoją drogą jak udaje Ci sięo odbyć tak tanio te podróże? Szukanie tanich lotów to jedno, ale na miejscu przecież trzeba się jeszcze zakwaterować itd. ;)

    /Emeraldeyes90

    OdpowiedzUsuń
  19. Emealdeyes-> Dziękuję, ale moje umiejętności jeśli chodzi o pisanie są bardzo przeciętne według mnie. Nie czuje się w tym dobra, a chociażby bardziej od polskiego lubiłam języki obce;).

    Podróżując zatrzymuje się w hostelach, które kosztują zazwyczaj 30-70zł za noc, albo śpie za darmo u couchsurferów (couchsurfing.com) :).

    OdpowiedzUsuń
  20. dziękuje bardzo za linki, bardzo przydatne ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak czy siak mam nadzieję, że znajdziesz swój wymarzony kierunek :) Choć nie studia przecież są najważniejsze :) I dzięki za podpowiedź co do hostelów i couchsurferów ;)

    /Emeraldeyes

    OdpowiedzUsuń
  22. Przeczytałam pół twojego bloga a całą resztę objrzałam... i zastanawia mnie:
    1. Ile masz lat??
    2. Gdzie ty w końcu mieszkasz ?? :)
    3. I co studiujesz ? Bo nie za bardzo czytałam komentarze :P


    Nie wiem czy wiesz ale zostałaś moją idolką :P :D

    Hope.

    OdpowiedzUsuń
  23. Haha;))) dzięki;)))))

    1. 21lat
    2. Mieszkam w Zielonej Górze. Zaczynając bloga mieszkałam w Londynie, a za miesiąc przeprowadzam się na rok do San Francisco.
    3. Obecnie nie studiuję nic, ale miałam okazję studiować już turystykę i rekreację oraz filologię angielską.

    Pozdrowienia!:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj, chcialabym tak jak Annie Leibovitz fotografowac ludzi...

    OdpowiedzUsuń