21 lis 2010

5 Pointz in Queens.

5 Pointz to stara fabryka w Queens, bedaca Mekka fanow graffiti z calego swiata.
Budynek zajmuje powierzchnie 19tys m2 i jego zewnetrzna czesc w calosci poswiecona jest sztuce w areozolu.
Wewnatrz jeszcze do niedawna znajdowaly sie studia dla artystow, ale po wypadku z powodu nienajlepszego stanu technicznego budynku, w ktorym ucierpiala jedna osoba, wszystkie studia zostaly zamkniete.
Pomyslodawca 5 Pointz w planach ma rowniez stworzenie muzeum graffiti oraz szkoly dla graficiarzy w tym samym miejscu.



















27 komentarzy:

  1. oh wow mieszkam teraz na queens a pojecia nie mam gdzie to jest! ;x

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne! robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowite miejsce!!! myślę że można tam spędzić cały dzień :) POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo klimatyczne miejsce, domyślam się, że to nie ostatnie Twoja wizyta tam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że u nas takie miejsca nie powstają... Przydałyby się. Trójmiejscy graficiarze tworzą genialne rzeczy, ale nie bardzo mają gdzie się wykazać;)

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie w bydgoszczy też jest grafitti ale żadko mogę spotkać takie piękne cuda, bardziej sa grafiti brzydkie a szkoda

    OdpowiedzUsuń
  7. łał, magiczne. uwielbiam w szczególności kadr z Alicji w Krainie Czarów *,*

    OdpowiedzUsuń
  8. pomyśleć, że u nas za taką sztukę płaci się mandaty

    OdpowiedzUsuń
  9. Agnieszka-> Tutaj mandaty sa znacznie wyzsze i prawo jest pod tym wzgledem duzo bardziej zaostrzone. Takie zreszta powinno byc tez u nas, bo ludzie maluja po zabytkach, pieknych budynkach, gdzie popadnie, nawet moj dom w PL sie nie oszczedzil. Tylko, ze to tez kwestia kultury... A miejsc jak 5 Pointz, po ktorych mozna malowac nawet w Nowym Jorku jest niewiele. Ponadto nie mozna przyjsc i od tak zaczac sobie malowac, wciaz potrzebne jest pozwolenie.

    OdpowiedzUsuń
  10. A skoro pozamykali studia to co? Wszystko "dzieje się" tylko na zewnątrz budynku? Nie remontują go?

    OdpowiedzUsuń
  11. Asa-> Od "zawsze" dzialo sie tylko na zewnatrz, studia nie byly przeznaczone do graffiti. Teraz chyba remontuja wnetrze, nie wiem dokladnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. zmieniłaś czcionkę ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj!
    Doprawdy imponujący blog. "Odkryłam" go dopiero przedwczoraj, jednakże nie powstrzymało mnie to od przeczytania zapisów oraz fotografii z kilku miesięcy. Ja także uwielbiam podróżowanie, z tym, że niestety - jak na razie - udało mi się zwiedzić kilka państw europejskich. Niemniej jednak myślę o wyjeździe do Stanów, tyle, że - w przeciwieństwie do poprzednich wyjazdów - na dłuższy okres czasu. Stąd moje pytania. Zastanawia mnie, jak udało Ci się zorganizować ten wyjazd? Czy wyjechałaś sama? W jaki sposób udało Ci się znaleźć pracę? Czy koszty utrzymania są bardzo wysokie? Z Twoich postów można wywnioskować, że często jadasz na mieście, często w nie najtańszych restauracjach. Być może jestem zbyt bezpośrednia, ale poszukuję konkretnych informacji. Ty natomiast wydajesz się bardzo wiarygodnym źródłem :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  14. Asia-> Pracy w Stanach nie mozna znalezc sobie 'od tak', jak przyzwyczailismy sie do tego w Unii Europejskiej. Potrzebna jest na to wiza pracownicza, ktora przyznawana jest malo komu. Ja tutaj jestem z programu au pair, a wszystkie informacje na ten temat znajdziesz pod naglowkiem bloga, w zakladce "au pair info":).

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytam twojego bloga już od początku wakacji i bardzo mi się podoba. :) Szkoda, że zmieniłaś czcionkę, bo Trebuchet była ładniejsza. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na jakim profilu byłaś w liceum ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Ula zmień czcionkę proszę, tamtą się łatwiej i lepiej czytało i ładniej wyglądała :)

    OdpowiedzUsuń
  18. te oczy są świetne, uwielbiam takie graffiti :)

    OdpowiedzUsuń
  19. brzydka czcionka. nudny post.

    OdpowiedzUsuń
  20. trafiłam na Twój blog przez przypadek ..

    w pierwszym momencie przejrzałam kilka postów , obejrzałam kilka zdjęć i zamknęłam stronę jednakże wróciłam i jestem właśnie po przeczytaniu całego bloga : ) dodaję Cię do ulubionych i będę odwiedzać .
    Uwielbiam NY .. a informacje , ciekawostki i inne fotowe łakocie powodują , że coraz bardziej jestem za tym żeby kupić bilet i w końcu odwiedzić znajomą właśnie w NY .
    pozdrawiam gorąco , jednakże ściskam z zimnej pogodowo Polski - EM .

    OdpowiedzUsuń

  21. Znudzila mi sie poprzednia czcionka i na razie do niej nie powroce. Przyzwyczaicie sie;).

    Anonimowy z 22:32-> Trenowalam plywanie i od 4 klasy podstawowki az do konca bylam w klasie sportowej.

    EM.-> Bardzo mi milo:).

    OdpowiedzUsuń
  22. Translate to English where this magical artworld is please!! Amazing

    Check out my fashion blog:
    BrennasFashionBeat

    xx

    OdpowiedzUsuń
  23. hey, clever one - it's in NY in Queens. can't you see in the title?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ula, a co myślisz o kursach językowych za granicą? Byłaś kiedyś może na takim?

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy z 12:17-> Sa bardzo drogie i niewiele sie na nich nauczysz pod wzgledem jezykowym (no bo ile mozna opanowac w dwa tygodnie czy miesiac?), ale wedlug mnie sa dobra szkola samodzielnosci w przebywaniu za granica. Bylam na takim kursie w Londynie, tylko dwa tygodnie, ale dodal mi on pewnosci siebie. Okazalo sie, ze potrafie sobie poradzic bedac sama w obcym kraju i od tamtego momentu przestalam bac sie jakichkolwiek wyjazdow i samodzielnych podrozy. Warto tylko wtedy, kiedy naprawde mozesz sobie na to pozwolic finansowo.

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam graffiti! I uwielbiam Twojego bloga już od dawna też! :D

    OdpowiedzUsuń