23 kwi 2010

Devil's Slide.

Ciągnąca się wzdłuż Pacyfiku słynna Highway 1, rozpoczyna się na północ od San Francisco, a kończy za Los Angeles. Zdecydowanie nie jest najszybszym i najwygodniejszym sposobem podróżowania po Kalifornii, ale rozpościerające się z niej widoki zapierają dech w piersiach.
Wielu odwiedzających decyduje się na przejechanie wybrzeża "jedynką", podróżując z północy na południe (lub na odwrót) stanu, doświadczając przy okazji naturalnego piękna Kalifornii.

Ja jeżdżę krótkim jej odcinkiem bardzo często, bo to jest moja droga do/z San Francisco.
Kiedy pierwszy raz jechałam tą trasą było tak deszczowo i mgliście, że nie miałam pojęcia, o znajdującym się po drugiej stronie oceanie. Za drugim razem było to już przy okazji przeprowadzki do Moss Beach, w piękny, bezchmurny dzień. Moja host mama odebrała mnie z San Francisco, a kiedy znalazłyśmy się na Devil's Slide nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Niewiele razy w życiu miałam okazję jechać równie piękną drogą, a teraz pokonuję ją tak często...
Wiem, że kiedyś zatęsknię za tą trasą, jak za żadną inną...


To jeden z moich ulubionych fragmentów. Opuszczając SF jadę przez jakiś czas pod górę, aż zza zakrętu wyłania się ocean z widokiem podobnym do tego, gdzie trasa zaczyna prowadzić w dół.

Miasto w dole to Pacifica. Natomiast najdalej wysunięta na wschód skała widoczna na zdjęciu wskazuje gdzie zostały zrobione kolejne zdjęcia.

A to już moja ulubiona część drogi, która wyłania się z lasu zupełnie niespodziewanie, zamieniając typowy górski krajobraz na kilkuset metrowe skały łączące się z oceanem. Z Devil's Slide mam niecałe 10min do domu.

Droga jest wąska, kręta i niebezpieczna. W 2007 roku rozpoczęto budowę tunelu przechodzącego przez ciągnące się wzdłuż oceanu góry, a jego ukończenie planowane jest na rok 2011. Będzie to najdłuższy tunel drogowy Kalifornii. Natomiast Devil's Slide zostanie przekształcona w ścieżkę rowerową i wspinaczkową. Trochę mi smutno, że pewnego dnia tu wrócę i już nie będę mogła przejechać tą samą trasą...

Miejsce jest na tyle niesamowite, że od czasu do czasu zdarzają się tu samobójstwa. Moja host mama była natomiast kiedyś świadkiem wypadku, w którym samochód spadł do oceanu.

Powrót do domu o zachodzie słońca za każdym razem jest tak samo piękny...

25 komentarzy:

  1. Devil's Slide - piękna i zarazem adekwatna nazwa :) skoro ludzie wybierają ten widok na swój ostatni, to na pewno jest niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  2. No rzeczywiście pięknie, aż szkoda by było jechać dalej :)
    A to zdjęcie tunelu robiłaś sama? Wysoko strasznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie.. na 3 i 4 zdjeciu przypomina mi troche S-W Irlandie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia... aż chce się tam teraz być...

    http://szynal.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Widok przepiękny:)
    Chciałaby się tam przenieść, chociażby na chwilę... ;)
    Filipa,

    OdpowiedzUsuń
  6. Obserwuję twojego bloga od jakiegoś czasu i w końcu postanowiłam się odezwać - i dodałam cię nawet do linków;) [bietki-herbata.blog.onet.pl]
    Nigdy nie byłam za oceanem, więc twoje zdjęcia to trochę jak okienko na świat. A Devil's Slide - fantastyczna. Chciałabym kilka z tych zdjęć skopiować i wydrukować dla siebie, bo widoki są naprawdę piękne - mogłabym?
    Pozdrawiam, Maryś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dłuższego czasu szukam miejsca gdzie się zabić. Myślałam o fiordach w Norwegii, ale te miejsce wydaje się równie skuteczne! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupełnie jak u nas:D
    Jak ja Ci zazdroszczę! Dla Ciebie jest to zwykła codzienność, a ja bym wielee dała żeby tam być!!
    CUDOWNIE:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie:) Myślę, że to super miejsce do nakręcenia np. filmu longdobardowego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedynka faktycznie jest niebezpieczna. Zawsze obawiałam się czy frustracja wywołana jazdą za naszym sapiącym i bardzo wolnym panem vanem nie skończy się wypadkiem kiedy w końcu nas wyprzedzą. Ale mimo wszystko szkoda.
    Ten filmik ze zdjęć z SF na Vimeo genialny. Oglądam czasem swoje zdjęcia na aparacie na szybkim przeglądzie ale nigdy nie wpadłam na to, żeby z tego zrobić wideo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zuzolińska-> Nieeee, zdjęcie było robione z helikopterka/samolotu:).

    Esencja-> Jeśli chciałabyś je wydrukować to mogę Ci przesłać te zdjęcia w oryginalnym rozmiarze, bo z tego wyjdzie słaba jakość:).

    Gosia-> Ja właśnie mam ostatnio 'fazę' na stop motion viedo, tylko jakoś okazji i ludzi brak;). Prędzej czy później jednak jakiś filmik powstanie:).

    OdpowiedzUsuń
  12. wręcz uwielbiam jak zamieszczasz zdjęcia z okolic Twojego domu !

    love :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej nie mam tendencji do płakania ale gdy się kiedyś tam znajdę, to się chyba rozryczę jak dziecko. Pięknie tam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdjęcia są naprawdę wspaniałe. bajka! :-)
    Choć na pewno już wiele razy odpowiadałaś na to pytanie, pozwól, że zapytam jakim aparatem i obiektywem robisz zdjęcia? bo są naprawdę piękne. Magda.

    OdpowiedzUsuń
  15. Magda-> Canonem 400d i obiektywem tamron 17-50mm f 2.8, ale mam też 50mm f 1.8. W najbliższych tygodniach jednak najprawdopodobniej zamienię mój aparat na canona 550d.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba KAŻDY oglądając te zdjęcia, straasznie Ci zazdrości!

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie oglądam sobie Twoje posty z etykietą my outfit są świetne, niektóre b.eleganckie, inne zabawne:) strasznie żałuję że teraz pojawiają się tak rzadko:(

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne, śliczne zdjęcia.
    Mam parę pytań:
    1. robiąc zdjęcia sama ustawiasz parametry czy pstrykasz na auto?
    2. Wspomniałaś kiedyś o niebieskim filtrze, możesz podać dokładnie jakie to jest?

    ~stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też tęsknię za Twoim outfitem...

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy z 12:47 i 17:51-> Po pierwsze to nie mam nikogo chętnego do zrobienia mi zdjęć, a takich w pokoju ze statywem nie lubię robić. Po drugie to ostatnio niewiele wychodzę, a na co dzień do pracy z Kylie ubieram się nadzwyczaj przeciętnie. Po trzecie od jakiegoś czasu nie mogę na siebie patrzeć w lustrze, co równa się temu, że nawet nie chce mi się ładnie ubrać, bo wiem, że nic to nie pomoże.
    Też bym chciała, żeby pojawiało się na moim blogu więcej outfitowych zdjęć, ale pewnie niewiele się w najbliższym czasie zmieni...:(

    stokrotka-> Zdjęcia robię w opcji manualnej, tylko obiektyw mam ustawiony na AF. Co do filtra to nie mogę powiedzieć więcej, bo musiałabym się rozpisać na temat, o którym nie chcę pisać;).

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeeeej, też bym chciała tak podróżować :) Ale moim marzeniem jest California.. Chciałabym się tam kiedyś przeprowadzić.. Albo chociaż pojechać:(
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  22. Kalifornia.? Miszkasz tam?! Nawet nie wiesz ile bym za to dała. Te zdjęcia naprawdę zapierają dech w piersiach , piękne. Takiego widoku jeszcze nigdy nie miałam okazji oglądać...

    OdpowiedzUsuń